Inventor – Videregående - kom videre med Inventor

Kursus beskrivelse:
På dette kursus er fokus lagt på konstruktion af komponenter ved hjælp af Reference modeller, hvilket medfører at modellen er meget fleksibel at arbejde med og eventuelle ændringer automatisk opdateres.

Du vil blive præsenteret for flere Features, som vil kunne lette dit daglige konstruktionsarbejde. Der arbejdes blandt andet med spændende Features som Loft og Sweeps samt modificerings- funktioner som Split og Draft. Du vil ligeledes kommer til at arbejde med 3D Constraints, Drive Constraints og Collision Detection.
Der arbejdes med Content Center og Design Accelerators som er med til at effektivisere dit daglige arbejde med Inventor betydeligt.

Du vil også lære at udarbejde eksploderede tegninger med udgangspunkt fra en Assembly. Denne type bruges til eksempelvis visning eller animering af samlingsrækkefølge eller synliggørelse af de komponenter der indgår i en samling.

På kurset behandles følgende emner:

• Arbejdsmetoder som Bottom Up, Middle Out og Top Down
  • Brug af reference modelkomponenter
  • 3D Constrains og Drive Constrains samt Kollisionskontrol
  • Arbejde med iMate. Automatisering af samlingspunkter
  • Import og eksport af data
  • Indstilling af målsætning og målsætningstyper
  • Introduktion til arbejde med skabeloner
  • Pack and Go
  • Udarbejdelse af eksploderede samlingstegninger

Målgruppe:
Kurset er for dig, der har lyst til at lære mere om Inventor og komme dybere ind i programmet.

Forudsætninger:
Kurset er for dig, der har et grundlæggende kendskab til Inventor, svarende til kurset Trin 1, og som ønsker at få indsigt i flere af programmets funktioner og hjælpeværktøjer, der kan effektivisere konstruktionsarbejdet.

Varighed:

• Standard kursus: 4 dage fra 9:00 til 15:30
  • Fjernundervisning: 3 uger

Materiale:
Til kurset udleveres bogen Inventor – Videregående. Bogen er skrevet på dansk og udviklet af Cadskolen.

Har du spørgsmål eller ønsker yderligere information, er du meget velkommen til at kontakte os på mailadressen: info@cadskolen.dk eller ringe til os på 70 27 22 33.

Der er pt. ingen planlagte kurser i denne kategori

Inventor - Videregående

Ja, tak - jeg vil gerne vide mere om Inventor 2017 Videregående